Mój wybór, mój zawód, moja kariera



Projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Cel projektu:
Celem projektu było podniesienie w okresie 19 miesięcy realizacji projektów jakości i efektywności edukacji 20 szkół, prowadzących kształcenie zawodowe przez kompleksową realizację programów rozwojowych i wsparcie 1468 uczennic i 2858 uczniów w obszarze kompetencji nieodzownych w kontekście ich przyszłego zatrudnienia oraz 80 nauczycieli w obszarze innowacyjnych form nauczania.
Uczestnicy projektu:
Projekt „Mój wybór, mój zawód, moja kariera” objął wsparciem 4326 uczniów (1468 uczennic i 2858 uczniów) 20 publicznych techników i techników uzupełniających, uczących się w trybie stacjonarnym na jednym z kierunków kształcenia zawodów „technikalnych”, zamieszkałych/uczących się w województwie śląskim oraz 80 nauczycieli w obszarze innowacyjnych form nauczania.
Udzielone formy wsparcia:
- zajęcia wyrównawcze;
- treningi umiejętności interpersonalnych;
- diagnoza i doradztwo zawodowe;
- kursy podnoszące kwalifikacje;
- praktyki zawodowe;
- staże;
- przygotowanie do egzaminu zawodowego;
Rezultaty projektu:
- iczba szkół, które wdrożyły programy rozwojowe – 20;
- liczba szkół, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych – 20;
- liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach projektu – 634;
- liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych;
- liczba nauczycieli objętych wsparciem w obszarze innowacyjnych form nauczania – 80;